Tuntud dokumendimasinate firma Xerox viis mais 2020 läbi küsitluse, et uurida kuidas piirangud ja šokk majandusele on mõjutanud kontoritöö korraldamise põhimõtteid.

Töökoha taasavamine ja võib-olla isegi ümberkujundamine tähendab paljude muutujate kokkusobitamist. Milliseid füüsilisi ümberkorraldusi tuleb kontorites teha? Kas rohkem inimesi saaks kodus töötada? Mida on vaja teha töötajate toetamiseks, kõikjal kus nad töötavad? Kuidas saavad ettevõtted paremini kontoritöö tootlikkust hoida? Mis on firmade suurimad valupunktid COVID-i järgsel ajastul ja kas tehnoloogia suudab neid tõhusalt lahendada?

Xeroxi tellitud ülemaailmne uuring Future of Work Survey oli mõeldud selleks, et selgitada välja, kuidas ettevõtete IT-otsustajad näevad muudatusi ja mis neil on teha vaja uues olukorras. Küsitleti 600 IT-juhti, kes esindasid 500 või enama inimesega ettevõtteid enam kui tosinas tööstusharus. Sealhulgas äri- ja eriteenused, jaemüük, tervishoid, finantsteenused ning reisimine ja hotellindus. Küsitlus viidi läbi USA, Kanada, Suurbritannia, Saksamaa ja Prantsusmaa kõrgema astme otsustajate hulgas.

Ligi pooled küsitletutest (49%) kasutavad töötajate jagatud tööruumidesse tagasitoomiseks järk-järgulist lähenemisviisi, rõhutades ohutust kui esmast kriteeriumit. Veel 32% märkis, et uuriks ja testiks võimalusi, mis võimaldaks mõnel töötajal jäädagi kodus töötama.

Kriisi alguses ei olnud 72% küsitlusele vastanutest tehnoloogiliselt täielikult ette valmistatud järsuks üleminekuks hajutatud kaugtööle.

Arvatakse, et 82% vastajate ettevõtete töötajatest on keskmiselt umbes 12–18 kuu pärast täielikult kontorisse naasnud.

58% kavatsevad järgmise aasta jooksul kodupoliitikat muuta, luues võimaluse töötada piiramatult kodust neile, kelle roll seda võimaldab.

95% vastanutest märkis personaalse lähenemise tähtsust iga töötaja tööülesannete ja võimaluste hindamisel.

Kuid kui töötajad jäävad lähitulevikus kodu ja kontori vahel jaotatuks, kuidas see muudab ettevõtete investeeringuid tehnoloogiasse ja muudesse tööriistadesse? 56% vastanutest suurendab enda tehnoloogia eelarvet, kuid jääb siiski ootele milliseid nõudeid hübriidsetele töökohtadele hakatakse esitama.

Peamiste tehnoloogiliste väljakutsetena tõid juhid välja järgmised:
● IT kaugtugi (35%)
● Ebapiisavad töövoo lahendused (27%)
● Suhtlus- ja koostöövahendite puudumine (22%)
● Pilvepõhiste lahenduste puudumine (10%).